Επιστροφή στη λίστα μαθημάτων Μαθήματα


» Τουριστικό Μάρκετινγκ
Διδάσκων: Δρ. Ευάγγελος Χρήστου

Περιεχόμενο μαθήματος
Ορισμός και αρχές του τουριστικού μάρκετινγκ. Φιλοσοφία και διαδικασία του τουριστικού μάρκετινγκ. Ανάλυση της προσφοράς και της ζήτησης στην τουριστική αγορά. Διαδικασία λήψης απόφασης για αγορά τουριστικών προϊόντων. Κατάστρωση σχεδίων τουριστικού μάρκετινγκ. Ανάγκες καταναλωτών. Ψυχολογία των καταναλωτών. Τμηματοποίηση της τουριστικής αγοράς, στόχευση και τοποθέτηση. Ανάλυση του ανταγωνισμού. Έρευνα τουριστικής αγοράς (πρωτογενείς και δευτερογενείς πηγές, ερωτηματολόγια, σύστημα πληροφοριών μάρκετινγκ). Μίγμα τουριστικού μάρκετινγκ και τα 4 "Π". Προϊόν: εικόνα (image), μάρκα (brandname), διαφοροποίηση, ανάλυση προϊόντος, ανάπτυξη νέων προϊόντων, κύκλος ζωής του προϊόντος, ιδιαιτερότητες προϊόντων και υπηρεσιών. Τιμή: ελαστικότητα της ζήτησης, ακαμψία και ευκαμψία τιμών, παράγοντες διαμόρφωσης της τιμής, διαφοροποίηση τιμής, τεχνικές καθορισμού της τιμής. Διανομή: κανάλια διανομής, ενδιάμεσοι, επιλογή καναλιών διανομής, πολιτική ενδιαμέσων. Μίγμα επικοινωνίας: μοντέλα επικοινωνίας, στόχοι και τεχνικές προώθησης των πωλήσεων, σχεδιασμός εσωτερικής και εξωτερικής προώθησης των πωλήσεων, λειτουργία του merchandising, στόχοι και στρατηγική της διαφήμισης, ανάπτυξη διαφημιστικής καμπάνιας, στόχος και τεχνικές δημόσιων σχέσεων, οργάνωση και στόχοι προσωπικών πωλήσεων.

Αξιολόγηση
  • Ατομικές εργασίες (30% της τελικής βαθμολογίας).
  • Τελικές γραπτές εξετάσεις (70% της τελικής βαθμολογίας).
Βιβλιογραφία - Αρθρογραφία
  1. Βασική
    • Kotler, P. (2000) Μάρκετινγκ Μάνατζμεντ: Ανάλυση, Σχεδιασμός, Υλοποίηση και Έλεγχος (9η έκδοση). Αθήνα: Εκδόσεις ΕΜΙ - Interbooks (ISBN: 960-390-084-02).
    • Kotler, P., Bowen, J.R. & Makens, J.C. (2002) Marketing for Hospitality and Tourism (3rd edition). Engelwood Cliffs: Prentice Hall (ISBN: 0-13-099611-4).

  2. Πρόσθετη
    • Ηγουμενάκης, Ι. (1996) Τουριστικό Μάρκετινγκ. Αθήνα: Εκδόσεις Interbooks (ISBN: 960-390-006-0).
    • Χρήστου, Ε. (1999) Έρευνα Τουριστικής Αγοράς. Αθήνα: Εκδόσεις Interbooks (ISBN: 960-390-046-Χ).
    • Holloway, R. (2003) Τουριστικό Μάρκετινγκ. Αθήνα: Εκδόσεις Κλειδάριθμος (ISBN: 960-209-511-3).
    • Morrison, A. (1999) Τουριστικό και Ταξιδιωτικό Μάρκετινγκ. Αθήνα: Εκδόσεις Έλλην (ISBN: 960-286-433-8).
    • Middleton, V.T..C. & Clarke, J.R. (2000) Marketing in Travel and Tourism. London: Butterworth-Heinemann (ISBN: 0750644710).

  3. Journals
    • Annals of Tourism Research, διάφορα τεύχη (Επιστημονικό Περιοδικό, Elsevier Science, ISSN: 0160-7383).
    • International Journal of Contemporary Hospitality Management, διάφορα τεύχη (Επιστημονικό Περιοδικό, Emerald – MCB University Press, ISSN: 0959-6119).
    • International Journal of Hospitality Management, διάφορα τεύχη (Επιστημονικό Περιοδικό, Elsevier Science, ISSN: 0278-4319).
    • Journal of Hospitality & Tourism Research, διάφορα τεύχη (Επιστημονικό Περιοδικό, SAGE Publications, ISSN: 1096-3480).
    • Journal of Travel & Tourism Marketing, διάφορα τεύχη (Επιστημονικό Περιοδικό, Haworth Press Inc.), ISSN: 1054-8408).
    • Journal of Travel Research, διάφορα τεύχη (Επιστημονικό Περιοδικό, SAGE Publications, ISSN: 0047-2875).
    • Tourism Management, διάφορα τεύχη (Επιστημονικό Περιοδικό, Elsevier Science, ISSN: 0261-5177).
Επιστροφή στην προηγούμενη σελίδα Κορυφή σελίδας

Επικοινωνία

Διεύθυνση
Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών "Σχεδιασμός, Διοίκηση και Πολιτική του Τουρισμού" Μιχαήλ Λιβανού 54
82100 ΧΙΟΣ


Γραμματεία
Μεταπτυχιακού

κα Μαρία Σταθάκου
(9:00-14:30)
Τηλέφωνο:
22710 35322-3
Fax: 22710 35399
E-mail


Αποστολή σελίδας


Στείλε τη διεύθυνση αυτής της σελίδας σε ένα φίλο




Τελευταία ανανέωση:
23 Απριλίου 2008
Καρράδειο κτίριο, Μιχαήλ Λιβανού 54, 82100 ΧΙΟΣ. Designed by Stamatis Kritikos Maintainance by Tzoanna Ioannidou